Yoga is een prachtige manier om het lichaam weer in beweging te krijgen na de lange coronarust.
Je gebruikt al je spieren op een ontspannen manier. Zo voel je dat je spieren hebt. Toch hoef je geen atleet te zijn om mee te doen met yoga.
Je doet wat je kunt, niet meer dan dat. En het is altijd goed, want je beweegt voor jezelf.
Ook je ademhaling is van belang om lekker te kunnen bewegen.
Op donderdagavond 8 juli start de yogagroep onder begeleiding van Marja van Bergen. Start is om 19.00 uur, dus graag op tijd aanwezig zijn. Neem je eigen yogamatje en waterflesje mee. Voorlopige prijs is 5 euro per keer. Je kunt meteen een strippenkaart kopen voor 10 keer, voor 45 euro.
Meer informatie en aanmelden bij Marja: m.vanbergen@wxs.nl of whatsapp 06-53311049
Koffie met appelgebak te koop, donateursformuliertjes deur aan deur en een paar concerten op het plein bij de kerk. Bigband Overbetuwe laat van zich horen deze weken. En hoe! Afgelopen zaterdag speelden ze in vol tenue. Al is er tijdens de coronastilte niet gerepeteerd, de Bigband is het duidelijk niet verleerd. Moderne muziek, klassiekers als ‘Langs het tuinpad van mijn vader’, het klonk allemaal als muziek in de oren.
“Verantwoordelijkheid nemen”
Ook wethouder Horsthuis-Tangelder kwam kijken en luisteren. Hij is ook ambassadeur voor Muziek in de Klas en weet dus goed hoe belangrijk muziek maken is, met name voor jongeren. “Bigband Overbetuwe vervult daar een duidelijke functie in,” stelt hij. “En aangezien de Bigband veel onderneemt om nieuwe leden te werven en ook jongeren de kans te geven om samen muziek te maken, wil de gemeente daar gerust ook haar verantwoordelijkheid in nemen.”
Goed nieuws dus voor dirigent Harald Franken en alle muzikanten van de Bigband – en ook voor iedereen die ervan droomt om ooit koperblazer, toetsenist of slagwerker te worden in de Bigband.
Wie een keer wil komen luisteren op de repetities op dinsdagavond in De Haar is welkom om 20.00 uur. Wie een keer wil proberen of meespelen al gaat of les wil, kan het beste zo snel mogelijk even contact opnemen met dirigent Harald Franken: info@franken-music.nl
Een barbecue met de buren, een kinderspeelstraat voor een dag, een schilderbeurt voor de speeltuin, samen een bloemenperk aanleggen, een plantenruildag, kledingmarktje, boekendoorgeefkast installeren- Je kunt echt van alles doen samen met je buren. En als je dat nou op zaterdag 25 september doet kun je er nog geld voor krijgen ook, want dan is het Burendag.
Burendag werd in 2006 voor het eerst georganiseerd door Douwe Egberts (van de koffie) en het Oranjefonds (van die anjer).
Geld aanvragen voor Burendag
Burendag en een vergoeding ontvangen? Dat kan! Forte Welzijn vindt het belangrijk dat inwoners met elkaar in contact komen en met plezier in de wijk wonen. Heb jij een leuk idee of activiteit voor jouw buurt? Doe dan mee met Burendag op zaterdag 25 september!
Het aanmelden van een activiteit kan tot en met 15 augustus. Er is een vergoeding van maximaal € 400 mogelijk vanuit het Oranjefonds. Forte Welzijn helpt je graag bij de aanvraag.
Forte helpt
Voor hulp bij de aanpak en/of de aanvraag kun je contact opnemen met een van de opbouwwerkers van Forte door te mailen naar info@fortewelzijn.nl of te bellen naar 085-040 60 66. Meer informatie over Forte is te vinden op Forte Welzijn.
Op vrijdag 2 juli geeft Paula van Lingen om 14.00 uur een rondleiding door haar prachtige, natuurlijke eet- en kijktuin aan de Achterstraat. De Randwijkse tuinvrouw schrijft over haar groene avonturen in de Randwijker, dus we zijn extra blij dat ze bereid is om 15 mensen mee te nemen in haar bloeiende wildernis.
Neem gerust een paar uur de tijd om alles te zien en Paula’s uitleg te horen. Heerlijke zelfgeplukte thee is inbegrepen bij de groene rondleiding.
Een vrijwillige bijdrage als dank voor Paula’s tijd wordt enorm op prijs gesteld.
Aanmelden graag via de Randwijker: redactie@randwijker.nl.
Wees er snel bij, want de groep kan niet te groot worden.
Zaterdag 3 juli van 14:00 tot 18:00 uur staat Bigband Overbetuwe met een stand in het centrum van Randwijk (het dorpsplein voor de kerk). De Bigband nodigt u uit om hier een kop koffie en een punt zelfgebakken taart te komen kopen. Zelf zullen de muzikanten in de middag op verschillende momenten een kort optreden verzorgen. Het is voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus in februari 2020, dat de Bigband Overbetuwe weer kan optreden en de leden kunnen dan ook niet wachten tot het zover is.
Fanclub Bigband Overbetuwe
Verder zal er een start gemaakt worden met het werven van donateurs. Deze extra inkomsten zijn, nu de subsidie is weggevallen, meer dan nodig. De inwoners van Randwijk ontvangen deze week een uitnodiging voor het optreden met daarop ook informatie over het lidmaatschap van de fanclub van de Bigband Overbetuwe. Maar ook mensen van buiten Randwijk worden van harte aangemoedigd om donateur te worden. De club heet per slot van rekening niet voor niets Bigband Overbetuwe.
Als tegenprestatie bieden de muzikanten u graag een concert aan, dat aan het eind van het jaar zal plaatsvinden.
Gamers! Op zaterdag 3 juli organiseert Falko de Beijer het allereerste Randwijk-based gametoernooi. Het toernooi wordt gespeeld door 4 teams in 3 rondes. De teams worden gebaseerd op hoeveel mensen er meedoen. Start is 16.00 uur. Gebruik de QR-code om toegang te krijgen tot de discord en je aan te melden voor het toernooi. Het winnende team krijgt een prijs: 20 euro, dat onderling gesplit kan worden. Als er 5 mensen in een team zitten wordt er 5 euro toegevoegd. Voel je vrij om alvast te trainen voor het toernooi, want we hebben plannen om in de toekomst meer toernooien te organiseren!
Start op zaterdag 3 juli, om 16.00 uur. Gebruik de QR-code om toegang te krijgen.
Altijd al op televisie willen komen? Het televisieprogramma ‘Zomer in Gelderland’ van omroep Gelderland komt deze zomer op 10 augustus naar Randwijk.
We kunnen daarmee niet alleen het dorp op de kaart zetten, we kunnen ook nog eens geld verdienen voor een goed doel.
Tijdens de opnamedag wordt een aantal spellen georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen.
-Er moet een decor gebouwd worden,
-er is een puzzelopdracht,
-er is een sportieve opdracht
-en er komt een thuisteam van mensen die vanuit huis online meehelpen.
Natuurlijk moeten we ons aan de geldende coronaregels houden. Er mag wel publiek aanwezig zijn, als we voldoende afstand houden en mondkapjes dragen waar nodig.
We zoeken nog enthousiaste mensen die willen helpen in Basisteam Randwijk op de dag zelf, mensen die willen helpen met decorbouwen, mensen die in het thuisteam online kunnen helpen en mensen die op de achtergrond mee willen denken/helpen.
Iedereen die op een of andere manier betrokken wil zijn bij Zomer in Gelderland in Randwijk, kan zich ook vooraf opgeven. Zo weet iedereen wie wat doet en kunnen we als dorp een mooi team vormen.
Wil je meer informatie? Wil je meedoen aan dit televisieprogramma? Neem contact op met sjaanvanoosten@hotmail.com
Volg de ontwikkelingen via de speciale Facebookpagina:
Voor het eerst in de geschiedenis van MFA De Haar is er live muziek tijdens een activiteit. Terwijl op het terras iedereen -die reserveerde- kan genieten van de Vaderdaglunch, spelen in de theaterzaal Suze en Mike live. Iets meer over deze twee artiesten, die een warme band hebben met Randwijk.
Zangeres Suze
Suzanne van Manen is vocal coach en weet precies wat haar stem kan. Op haar elfde trad ze al op voor publiek. Ze nam die leerschool met zich mee toen ze ging studeren aan de Popacademie in Arnhem. Daar ontstonden de eerste liedjes die helemaal van eigen hand waren. Ze weet wat haar doel is en durft zich helemaal te laten gaan om emoties te laten voelen in haar muziek. Wat ooit begon als smeulend vuurtje, is in haar songs een pittig vuur geworden van internationale klasse.
Mike
Het optreden zit Mike in het bloed. Al vanaf zijn achtste staat hij op de planken om mensen te entertainen, vaak zichzelf begeleidend op gitaar. Zo stond hij al op grote podia als de Ziggo Dome, het Spijkenisse Festival en heeft hij het in het zevende seizoen van The Voice of Holland geschopt tot de ‘battles’. Zijn repertoire is uitgebreid en gevarieerd met altijd een vleugje country. Mike zal Suze op gitaar begeleiden en af en toe solo zingen.
Zondag 20 juni dus gewoon in ons dorp, tijdens de Vaderdaglunch. Daar kun je trouwens ook heel gezellig heen zonder je vader. Je kunt kiezen uit twee heerlijke lunches en er is er eentje speciaal voor kinderen. Nog niet gereserveerd? Neem dan snel contact op met Ilonka Varga, 06-30636295.
Vrijdag 4 juni was de eerste VrijMiBo in De Haar. Het terras bleek groot genoeg voor alle bezoekers – met anderhalve meter er tussen. Voor veel mensen was het een verademing om weer eens te voelen hoe gezellig het is om met z’n allen op een zonnig terras te zitten kletsen met elkaar. Biertje erbij, bitterballetje zelfs, en een relaxt muziekje op de achtergrond. Voor herhaling vatbaar!
Ze wonen allebei nog niet zo lang in Randwijk, Rosalien en Yoeke. En ze hebben nog iets gemeen, blijkt als ze bij elkaar komen voor een kopje koffie via ‘Koekje Erbij?’
Het verslag van Rosalien en Yoeke. En de kinderen, natuurlijk, want die spelen een grote rol bij dit ‘Koekje Erbij?’ verslag.
Rosalien:
“Een kans om nieuwe mensen te leren kennen leuk!
We wonen nu 2 jaar in Randwijk, we leren al best wat mensen kennen maar ‘nieuwe’ dorpsgenoten ontmoeten leek mij wel een goed idee!
Zodoende kwam Yoeke gezellig bij mij op de koffie.
Wat een lieve vrouw!
Mijn dochter van (inmiddels) 4 deed enthousiast mee, zij vond vooral de koekjes en goed idee.
Terwijl ik mijn (2 maanden oude) baby ging voeden, probeerde mijn dochter een bakje koffie voor Yoeke te maken.
Dat daar geen melk en suiker in mocht vond ze wel jammer.
De tijd vloog voorbij, het ging gewoon zo snel dat we de foto maken gewoon vergeten waren.”
Yoeke:
“Het was voor mij een gekke dag, dat we afgesproken hadden voor ‘Koekje Erbij’. Twee dagen eerder was mijn eerste kleinzoon geboren. Maar ik had hem alleen nog maar gezien via mijn telefoon.
Ik moest wachten tot hij met zijn ouders uit het ziekenhuis mocht.
Het was dus extra fijn dat niet alleen Rosalien er was om kennis mee te maken, maar ook haar geweldige dochter en de baby. Een echte baby, niet van een beeldscherm.
We spraken over van alles en nog wat en haar dochter babbelde gezellig mee. Een heel leuk contact waarin we heel wat gemeen bleken te hebben.
Op zeker moment zei Rosalien dat ze nog wel wat versiering had liggen voor bij de geboorte van een jongetje. Hartstikke lief!
Ze moest even zoeken en voordat ze de kamer uitliep drukte ze haar baby in mijn armen, die zich geduldig liet knuffelen door me.
Zo kon ik me stiekem alvast eventjes echt oma voelen door de hartelijkheid van Rosalien.
En als extra verrassing kreeg ik direct na ons koffiemomentje een telefoontje dat mijn kleinzoon diezelfde dag nog thuis kwam. Ik had nog maar net tijd om zijn huis te versieren met de ‘It’s a boy’ vrolijkheden die ik van Rosalien mee kreeg! Voor mij was deze ervaring geweldig leuk en zeker voor herhaling vatbaar. ‘Koekje erbij?’ Voor mij was het ook nog es ‘Baby erbij!'”
Meedoen met ‘Koekje Erbij?’
Ook meedoen met ‘Koekje Erbij?’ Randwijkers en Indoornikers loten een naam van een dorpsgenoot uit de koekjes trommel en spreken zelf even af voor een gezamenlijk kopje koffie. Gewoon, om kennis te maken met iemand die je misschien nog helemaal niet kende.
Via het formulier onderaan deze pagina gooi je jouw naam ook in de koekjestrommel. Elke maand krijg je een nieuw koffiemaatje met alle gegevens die je nodig hebt om een bakkie te doen.