Haarbreed Overleg 6

10-10-2022

Aanwezig: Jan Lingebode, Just Activiteitencommissie/bestuur, Gerson Bigband, Annet Schrijfgroep, Koos Historisch Randwijk i.o., Bep en Mien Koersbal, Yoeke Randwijker/bestuur

-Checklist voor de bar

Veel Haargebruikers hebben er last van dat de vorige gebruikers de boel niet schoon achterlaten. Daarom heeft Just een checklist gemaakt voor alle vorige gebruikers.

Op deze lijst vink je als verantwoordelijk barmanvrouw aan wat je allemaal gedaan hebt voordat je naar huis ging. Dat is een rij met 61 handelingen van ‘Koelkasten aanvullen en goed sluiten’ tot ‘alarm aanzetten’. De checklist staat online op de Randwijker en komt achter de bar te liggen voor na elke bardienst.
Download hem hier: Afsluiten Bar MFA De Haar 2

Just: ‘Het is een levende lijst, als je aanvullingen hebt gewoon even doorgeven.’

Er komt een aftekenlijst bij de bar zodat je weet wie de vorige gebruiker was.
Annet: ‘Net als bij de benzinepomp. Dan kun je die persoonlijk benaderen als je vindt dat er iets niet goed achtergelaten is.’

-Tap- en haptoernooi (met instructies)

Er is behoefte aan een avond voor iedereen die wel eens achter de bar staat. Een taptoernooi (waarbij iedereen handige tips krijgt om nog beter te tappen) en hapjes zijn daar wel bij op z’n plaats. Ook (Jan): instructies voor de keuken. Datum volgt.

-Barlijst en Poetsploeg

Het zou fijn zijn om een lijst te hebben van mensen die achter de bar willen staan, zodat je iemand kunt bellen zodra je wat organiseert. Iedereen benaderen of het ok is er op te staan.
Voor de grote Kwartaalschoonmaak kan elke gebruikersgroep naar rato mensen toevoegen aan de Poetsploeg: ochtend gezamenlijk poetsen met muziek, afsluiten met broodje kroket.
Yoeke prikt 4 data in het komende jaar, steeds rond 1e zaterdag van het kwartaal.

-Handleiding voor persberichten

Randwijker heeft 13 tips genoteerd om persberichten te maken. Online staan ook de redactieadressen van de plaatselijke media. Om meer mensen te bereiken. Gerson: ‘Oh, handig!’

-De functie van Haarbreed overleg

‘Dit’, is de algemene beschrijving. Voor de samenwerking, de sfeer, gewoon even de dingen samen overleggen, elkaar helpen, meedenken voor nieuwe plannen en om De Haar op te bouwen. En het is nog gezellig ook. Bep: ‘Moet duidelijk op de site staan waarom je er ook eens bij moet komen zitten.’

Verder:

-Bigband zoekt naar een activiteit om geld mee te verwerven, niet alleen voor henzelf, maar ook voor andere organisaties. Appelflappen bakken, bloembollen of een boom uitdelen, een rommelmarkt of nog iets anders? Koos: ‘Misschien het Randwijkse volkslied instuderen.’

Wie erover mee wil denken: neem contact op met Gerson van Manen, 0614595274

-Het grote raam aan de voorkant zou wel wat stickers kunnen gebruiken zodat je hem beter ziet en er niet per ongeluk doorheen loopt als je de kleine zaal uit komt. Mien: ‘Ik ben allergisch voor glas.’

-In Herveld blijken wel gewoon feestjes te kunnen worden gehouden in het dorpshuis. Nog eens checken onder welke voorwaarden dat voor de gemeente ook bij ons zou kunnen: zijn mooi inkomsten voor De Haar en maakt het meer van het dorp zelf. Taak voor bestuur.

-Op 22 oktober lezing van de Historische Kring over de 21 Randwijkse plaatjes van het Jumbo-album.
Er zijn nog barmensen nodig. Yoeke: ‘Ik vraag nog wel iemand.’ (Is inmiddels geregeld, dank Ruud).

-Bij Koersballen kunnen er nog wel 2 of 3 mensen bij. Kom eens kijken en meedoen op donderdagochtend om te zien of het iets voor je is.

-De volgende papieren Randwijker komt uit op vrijdag 2 december. Als je er iets in wilt hebben (aankondiging, activiteit, nieuwtje, oproep, puzzel, advertentie, bestellijst, uitnodiging enz.) moet je bericht uiterlijk 23 november binnen zijn op redactie@randwijker.nl met foto graag, los als .jpg.

-Het Haarbreed wenst alvast alle betrokkenen bij Sinterklaasactiviteiten heel veel plezier!

En zoals altijd: de Randwijkerredactie bewerkt en kort in waar dat voor de lengte en de begrijpelijkheid nodig is.

Volgende Haarbreed Overleg: 2e maandag van de maand

– 14 november, 8 uur De Haar.

Iedere organisatie die gebruik maakt van De Haar is welkom om aan te schuiven. Voor overleg, samenwerking en om samen De Haar nog mooier te maken.

Op de agenda staan alvast:

-Feestdagen activiteiten

-Programmaboekje De Haar

-Barlijst en Poetsploeg

en alle andere zaken waar organisaties tegenaan lopen, wat ze even willen bespreken en waar ze meer handjes bij nodig hebben.