Verslag Haarbreed Overleg 3

22 juni 2022

 

Wie er waren: Lizeth (Ismakogie), Marja (yoga), Just (Activiteitencommissie), Kees en Jan (PDVV de Lingebode) en Yoeke (Randwijker – bestuur)

 

De Lingebode en postduiven

We begonnen met een uitgebreide les over hoe dat met die postduiven nou eigenlijk werkt. Inkorven, minstens 7 liefhebbers erbij, hard werken aan voerbakjes en water, vervoer van gechipte duiven, dopingcontrole van duiven (jezeker!) en de onwaarschijnlijke snelheden die die beesten maken (in 2 dagen 1050 kilometer vliegen ze, vanaf achter de Pyreneeen!) en de bedragen die ervoor worden neergeteld. Heel leuk om te horen.

 

De KinderSpeelWeek

We waren allemaal geschrokken van de kreet om hulp van de KinderSpeelWeek. Jammer dat ze er niet waren, want er zitten bij het Haarbreed Overleg al twee mensen die willen komen helpen. Neem even contact op met de Randwijker om daar verder over door te praten. Als tips ook nog:

  1. -Kan een scoutinggroep misschien bijspringen bij het organiseren van de KSW?
  2. -Zijn er studenten van de Sportacademie (Arnhem) die hun stage bij de KSW willen doen?
  3. -Willen de voorbereiders van de KSW graag wat aandacht in de Randwijker, zodat ook nieuwkomers in het dorp weten dat er heel hard mensen nodig zijn om te helpen bij deze mooie Randwijkse kindertraditie?
  4. -Kan het ook een KinderSpeelWeekend zijn? Minder dagen dus?

 

Koningsdag en Koor

We hadden het ook heel leuk gevonden om nog iets te horen over hoe Koningsdag was bevallen, maar het Oranjecomitee en ook het Koor was helaas verhinderd.

 

Voorbereidingen Interhaardelijk Vrijwilligersfeest 3 september

Vervolgens zijn we enthousiast begonnen met het voorbereiden van het grote Interhaardelijke Vrijwilligersfeest op 3 september 2022, van 19.30 tot 22.00 uur (plus nazit en opruimen)

In grote lijnen zijn er zo’n 20 groepen die gebruik maken van De Haar. Deze groepen hebben allemaal vrijwilligers rondlopen die hartstikke belangrijk werk doen. Wat we willen met het feest:

  • Feesten
  • Elkaar leren kennen
  • Weten wat alle verschillende organisaties doen, zodat we met elkaar kunnen samenwerken en elkaar kunnen helpen bij bijzondere gebeurtenissen
  • Iedereen de kans bieden om ook eens bij een andere groep mee te draaien, bijvoorbeeld voor een bardienst of tijdens een vrolijke Poetsdag
  • Een leuke avond hebben

 

Daarom denken we nu aan deze invulling voor het feest:

(Maar pas op: de organisaties die hierbij betrokken zijn weten nu nog van niks he, dus die worden nog uitgenodigd om zich voor te bereiden of misschien een ander voorstel te doen).

 

Programma voor Interhaardelijk Vrijwilligersfeest

(Maar pas op: de organisaties die hierbij betrokken zijn weten nu nog van niks he, dus die worden nog uitgenodigd om zich voor te bereiden of misschien een ander voorstel te doen).

 

Strippenkaart

*Bij de deur krijgt iedereen een gekleurde strippenkaart om mee te kunnen doen als (gemengd) team met de activiteiten. Zo zitten alle vrijwilligers met mensen van andere organisaties in een team.

 

Bewegingsparcours

*Een bewegingsparcours met activiteiten:

  1. -Prijsschieten bij EMM
  2. -Keertje gewoon schieten bij Treffers
  3. -Yoga-oefening
  4. -Ismakogie-oefening
  5. -Keertje gooien met de Koersbal

 

Even voorstellen

*Organisaties stellen zich voor en geven, als dat mogelijk is, een kleine demonstratie van wat ze doen:

  • Lingebode laat live de thuiskomst van een vlucht duiven zien en je kunt inzetten op de winnende duif, plus film zodat we weten wat er gebeurt
  • -Koor en Bigband spelen een moppie muziek (misschien samen?)
  • -Repaircafe laat zien wat ze zoal kunnen repareren
  • -Oranjecommitee en KSW vertellen iets over wat ze doen, School met de Bijbel stelt zich voor
  • -de Molukse gemeenschap verzorgt hapjes en ev. muziek of dans
  • -de Activiteitencommissie springt bij met bediening, live muziek of darts gooien
  • -de bakker maakt het extra feestelijk met wat extra broodjes voor de afsluiting met soep voor iedereen.
  • -Piet Koerting laat zien hoe zo’n prachtig glas-in-lood-raam gemaakt wordt
  • -het Bestuur sponsort de bijeenkomst, want zonder vrijwilligers is er geen De Haar. Details volgen nog.

 

Takenlijstje

Als elke betrokken groep 10 minuten zou nemen om iets voor te bereiden of te presenteren, zouden we 3,5 uur nodig hebben. Dat is wel lang. Daarom proberen we daar nog een oplossing voor te vinden.

Voorlopig komen we op de volgende taken:

  • -Strippenkaarten maken voor 8 teams van 6 mensen (Y)
  • -Bewegingsparcours samenstellen in goede volgorde (M&L)
  • -Duivenactiviteit (J&K)
  • -Barbezetting Interhaardelijk (J)
  • -Soep (L)
  • -Contact met School met de Bijbel (L)
  • -Contact Molukse gemeenschap (Y)
  • -Op zoek naar de Limousinkroketten die in Randwijk begonnen (J Lingebode)
  • -Brief aan iedereen met uitnodiging om mee te doen, voorstel te doen en vrijwilligers aan te melden.

 

En dan natuurlijk nog even dit:

Het Haarbreed Overleg is bedoeld om ALLE gebruikers van De Haar bij elkaar te hebben, zodat we verbeteringen van het gebouw, van de agenda, van de samenwerking, van de onderlinge verhoudingen snel mogelijk maken.
Elke organisatie die gebruik maakt van De Haar is daarom uitgenodigd om aan te schuiven en mee te doen.

Vooral doen: de bijeenkomsten zijn kort en gaan alleen over praktische zaken waar je mee te maken hebt als Haargebruiker.
Je kunt als organisatie ook elk Haarbreed Overleg een andere vertegenwoordiger aan laten schuiven. Meedoen met het Haarbreed Overleg hoort eigenlijk bij het gebruikmaken van de ruimte in De Haar.

 

Volgend Haarbreed Overleg

Woensdag 13 juli 19.30 uur